Pedagoglar kasb mahorati yangicha talablar asosida baholanadi.
O'zbekiston Oliy va o'rta maxsus ta`lim vazirligi O'rta maxsus, kasb-hunar ta`limi Markazi, Mehnat vazirligi hamda O'zbekiston Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat test markazi pedagog kadrlarni attestatsiyadan o'tkazishga doir yangi talablarni tasdiqladi. 2016-yil 21-dekabrdagi qo'shma qarorga ko'ra, maktabgacha, umumiy o'rta, o'rta maxsus, kasb-hunar va maktabdan tashqari davlat ta`lim muassasalari pedagog kadrlarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlariga oydinlik kirituvchi Ilova ma`qullandi. Bu haqda, Norma.uz sayti yozmoqda.
Hujjat davlat tilida qabul qilingan va 2016-yil 26-dekabrdan kuchga kirgan.
Mazkur mezonlar bilan quyida tanishish mumkin.
O'zbekiston Respublikasi Oliy va o'rta maxsus ta`lim vazirligining O'rta maxsus, kasb-hunar ta`limi markazi, Xalq ta`limi vazirligi, Mehnat vazirligi va Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat test markazining 2016-yil 21-noyabrdagi 86/qq, 14-mh, 37/qq, 21/qq-son qaroriga ilova
Maktabgacha, umumiy o'rta, o'rta maxsus, kasb-hunar va maktabdan tashqari davlat ta`lim muassasalari pedagog kadrlarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari
T/r |
Baholash ob`yekti |
Ball |
I. Maktabgacha ta`lim muassasalari pedagog kadrlarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari |
||
1. |
Mashg'ulot (dars) o'tish mahorati |
jami 100 ball |
a) |
mashg'ulot (dars) tahlillari uchun: |
20 ball |
|
12 ta va undan ortiq mashg'ulot (dars) tahlil qilinganda |
20 ball |
|
8 — 10 ta mashg'ulot (dars) tahlil qilinganda |
15 ball |
|
5 — 7 ta mashg'ulot (dars) tahlil qilinganda |
10 ball |
b) |
ochiq mashg'ulotlar (darslar) o'tganligi uchun (har o'quv yilida): |
20 ball |
|
ikki marta ochiq mashg'ulot (dars) o'tilganda |
20 ball |
|
bir marta ochiq mashg'ulot (dars) o'tilganda |
10 ball |
v) |
davlat talablari bo'yicha reyting ko'rsatkichlari uchun: |
30 ball |
|
86 — 100 foiz |
30 ball |
|
71 — 85 foiz |
25 ball |
|
56 — 70 foiz |
20 ball |
g) |
ta`lim-tarbiya berish vositalari va shakllarini maqbul ravishda tanlaganligi uchun |
10 ball |
d) |
tavsiya etilgan ilg'or pedagogik uslub va texnologiyalarni («case study» uslubi, loyihalar uslubi, hamkorlikda o'qitish, «amaliy o'yin», interfaol ta`lim uslubi va boshqalar) qo'llaganligi uchun |
20 ball |
2. |
Mehnat samaradorligi |
jami 100 ball |
a) |
mashg'ulotlar (darslar) ishlanmalari ishlab chiqqanligi uchun |
20 ball |
b) |
o'quv seminarlari yoki metodik birlashmalarda uslubiy ishlanmalari bilan ishtirok etganligi uchun: |
30 ball |
|
respublika miqyosida |
30 ball |
|
Qoraqalpog'iston Respublikasi, viloyat (Toshkent shahri) va tuman (shahar) miqyosida |
20 ball |
v) |
ilg'or pedagogik ish tajribalarini o'rganganligi va ish tajribasini ommalashtirganligi uchun: |
30 ball |
|
respublika miqyosida |
30 ball |
|
Qoraqalpog'iston Respublikasi, viloyat (Toshkent shahri) va tuman (shahar) miqyosida |
20 ball |
g) |
ishlab chiqilgan uslubiy materiallar uchun: |
20 ball |
|
metodik tavsiyalar uchun |
10 ball |
|
mualliflik dasturlari uchun |
10 ball |
II. Umumiy o'rta ta`lim muassasalari pedagog kadrlarining |
||
1. |
Dars o'tish mahorati bo'yicha |
jami 100 ball |
a) |
dars mashg'ulotlari tahlillari uchun (har o'quv yilida): |
20 ball |
|
34 soat va undan ortiq dars tahlil qilinganda |
20 ball |
|
22 — 30 soat dars tahlil qilinganda |
15 ball |
|
12 — 20 soat dars tahlil qilinganda |
10 ball |
b) |
ochiq dars o'tganligi uchun (har o'quv yilida): |
20 ball |
|
uch marta ochiq dars o'tilganda |
20 ball |
|
ikki marta ochiq dars o'tilganda |
15 ball |
|
bir marta ochiq dars o'tilganda |
10 ball |
v) |
ta`lim oluvchilarning o'quv fanidan reyting ko'rsatkichlari uchun (sinf jurnallari asosida) |
20 ball |
|
86 — 100 foiz |
20 ball |
|
71 — 85 foiz |
15 ball |
|
56 — 70 foiz |
10 ball |
g) |
ta`lim berish vositalari hamda shakllarini maqbul ravishda tanlaganligi uchun |
20 ball |
d) |
tavsiya etilgan ilg'or pedagogik uslub va texnologiyalarni («case study» uslubi, loyihalar uslubi, hamkorlikda o'qitish, «amaliy o'yin», interfaol ta`lim uslubi va boshqalar) qo'llaganligi uchun |
20 ball |
2. |
Mehnat samaradorligi |
jami 100 ball |
a) |
ta`lim oluvchilarning tayyorgarligi uchun (tashqi nazorat ishi orqali aniqlanadigan reyting ko'rsatkichlari bo'yicha): |
30 ball |
|
86 — 100 foiz |
30 ball |
|
71 — 85 foiz |
20 ball |
|
56 — 70 foiz |
10 ball |
b) |
ta`lim oluvchilarning fan olimpiadalari, ko'rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun: |
30 ball |
|
respublika va xalqaro miqyosda bo'lsa |
30 ball |
|
Qoraqalpog'iston Respublikasi va viloyat (Toshkent shahri) miqyosida bo'lsa |
20 ball |
|
tuman (shahar) miqyosida bo'lsa |
10 ball |
v) |
attestatsiyadan o'tuvchilarning ko'rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun: |
40 ball |
|
respublika va xalqaro miqyosda bo'lsa |
40 ball |
|
Qoraqalpog'iston Respublikasi va viloyat (Toshkent shahri) miqyosida bo'lsa |
30 ball |
|
tuman (shahar) miqyosida bo'lsa |
20 ball |
III. Jismoniy yoki psixik rivojlanishida nuqsoni bo'lgan bolalar |
||
1. |
Dars o'tish mahorati |
jami 100 ball |
a) |
dars mashg'ulotlari tahlillari uchun (har o'quv yilida): |
20 ball |
|
34 soat va undan ortiq dars tahlil qilinganda |
20 ball |
|
22 — 30 soat dars tahlil qilinganda |
15 ball |
|
12 — 20 soat dars tahlil qilinganda |
10 ball |
b) |
ochiq darslar o'tganligi uchun (har o'quv yilida) |
20 ball |
|
uch marta ochiq dars o'tilganda |
20 ball |
|
ikki marta ochiq dars o'tilganda |
15 ball |
|
bir marta ochiq dars o'tilganda |
10 ball |
v) |
ta`lim oluvchilarning o'quv fanidan reyting ko'rsatkichlari uchun (sinf jurnallari asosida) |
20 ball |
|
71 — 100 foiz |
20 ball |
|
56 — 70 foiz |
15 ball |
|
50 — 56 foiz |
10 ball |
g) |
ta`lim berish vositalari hamda shakllarini maqbul ravishda tanlaganligi uchun |
20 ball |
d) |
tavsiya etilgan ilg'or pedagogik uslub va texnologiyalarni («case study» uslubi, loyihalar uslubi, hamkorlikda o'qitish, «amaliy o'yin», interfaol ta`lim uslubi va boshqalar) qo'llaganligi uchun |
20 ball |
2. |
Mehnat samaradorligi |
jami 100 ball |
a) |
ta`lim oluvchilarni tayyorlash samaradorligi uchun |
50 ball |
|
ta`lim oluvchilarni tayyorlash uchun rivojlantiruvchi (korrektsion) materiallar yaratgan, ilg'or pedagogik ish tajribasi respublika miqyosida ommalashtirilgan, metodik tavsiyalar va mualliflik dasturlari ishlab chiqqan bo'lsa |
50 ball |
|
ish tajribasi Qoraqalpog'iston Respublikasi va viloyat (Toshkent shahri) miqyosida ommalashtirilgan, dars (mashg'ulot) o'tish uchun ko'rgazmali va tarqatma materiallar, metodik tavsiyalar yaratgan bo'lsa |
40 ball |
|
ish tajribasi tuman (shahar) yoki ta`lim muassasasi bo'yicha ommalashtirilgan, dars (mashg'ulot) o'tish uchun ko'rgazmali materiallar yaratgan bo'lsa |
30 ball |
b) |
ta`lim oluvchilarning fan olimpiadalari, ko'rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun: |
20 ball |
|
respublika va xalqaro miqyosda bo'lsa |
20 ball |
|
Qoraqalpog'iston Respublikasi va viloyat (Toshkent shahri) miqyosida bo'lsa |
10 ball |
|
tuman (shahar) miqyosida bo'lsa |
5 ball |
v) |
attestatsiyadan o'tuvchilarning ko'rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun: |
30 ball |
|
respublika va xalqaro miqyosda bo'lsa |
30 ball |
|
Qoraqalpog'iston Respublikasi va viloyat (Toshkent shahri) miqyosida bo'lsa |
20 ball |
|
tuman (shahar) miqyosida bo'lsa |
10 ball |
IV. O'rta maxsus, kasb-hunar ta`limi muassasalari pedagoglarining |
||
1. |
Dars o'tish mahorati |
jami 100 ball |
a) |
dars tahlillari uchun (har o'quv yilida): |
20 ball |
|
40 soat dars tahlil qilingan bo'lsa |
20 ball |
|
34 — 38 soat dars tahlil qilingan bo'lsa |
17 — 19 ball |
|
28 — 32 soat dars tahlil qilingan bo'lsa |
14 — 16 ball |
|
26 — 20 soat dars tahlil qilingan bo'lsa |
11 — 13 ball |
|
18 soatdan kam dars tahlil qilingan bo'lsa |
0 — 10 ball |
b) |
ochiq darslar o'tganligi uchun (muntazam ravishda): |
20 ball |
|
uch o'quv yilida |
20 ball |
|
ikki o'quv yilida |
15 ball |
|
bir o'quv yilida |
10 ball |
v) |
ta`lim oluvchilarning o'quv fanidan reyting ko'rsatkichlari uchun: |
30 ball |
|
86 — 100 foiz |
30 ball |
|
71 — 85 foiz |
20 ball |
|
56 — 70 foiz |
10 ball |
g) |
ta`lim berish vositalari hamda shakllarini maqbul ravishda tanlaganligi uchun: |
10 ball |
d) |
tavsiya etilgan ilg'or pedagogik uslub va texnologiyalarni («case study» uslubi, loyihalar uslubi, hamkorlikda o'qitish, «amaliy o'yin», interfaol ta`lim uslubi va boshqalar) qo'llagan bo'lsa |
20 ball |
2. |
Mehnat samaradorligi |
jami 100 ball |
a) |
ta`lim oluvchilarning tayyorgarligi uchun (nazorat ishi orqali aniqlanadigan o'quvchilarning o'zlashtirish darajasi bo'yicha): |
30 ball |
|
86 — 100 foiz |
30 ball |
|
71 — 85 foiz |
20 ball |
|
56 — 70 foiz |
10 ball |
b) |
ta`lim oluvchilarning fan olimpiadalari, ko'rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun: |
30 ball |
|
respublika va xalqaro miqyosda bo'lsa |
30 ball |
|
Qoraqalpog'iston Respublikasi va viloyat (Toshkent shahri) miqyosida bo'lsa |
20 ball |
|
tuman (shahar) miqyosida bo'lsa |
10 ball |
v) |
attestatsiyadan o'tuvchilarning ko'rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun: |
40 ball |
|
respublika va xalqaro miqyosda bo'lsa |
40 ball |
|
Qoraqalpog'iston Respublikasi va viloyat (Toshkent shahri) miqyosida bo'lsa |
30 ball |
|
tuman (shahar) miqyosida bo'lsa |
20 ball |
V. Bolalar musiqa va san`at maktablari pedagoglarining attestatsiya natijalarini baholash mezonlari |
||
1. |
Dars o'tish mahorati |
jami 100 ball |
a) |
dars tahlillari uchun (har o'quv yilida): |
30 ball |
|
18 soat va undan ortiq dars tahlil qilingan bo'lsa |
30 ball |
|
8 — 17 soat dars tahlil qilingan bo'lsa |
20 ball |
|
2 — 7 soat dars tahlil qilingan bo'lsa |
10 ball |
b) |
ochiq dars mashg'ulotlari o'tganligi uchun (har o'quv yilida): |
40 ball |
|
uch marta ochiq dars o'tilgan bo'lsa |
40 ball |
|
ikki marta ochiq dars o'tilgan bo'lsa |
30 ball |
|
bir marta ochiq dars o'tilgan bo'lsa |
20 ball |
v) |
ta`lim oluvchilarning maktabdan tashqari ta`limga qo'yiladigan davlat talablari bo'yicha reyting ko'rsatkichlari uchun: |
30 ball |
|
86 — 100% |
30 ball |
|
71 — 85% |
20 ball |
|
56 — 70% |
10 ball |
2. |
Mehnat samaradorligi |
jami 100 ball |
a) |
ta`lim oluvchilarning tayyorgarligi — hisobot konsertlarini muntazam o'tkazganligi uchun: |
40 ball |
|
uch marta o'tkazilgan bo'lsa |
40 ball |
|
ikki marta o'tkazilgan bo'lsa |
30 ball |
|
bir marta o'tkazilgan bo'lsa |
20 ball |
b) |
ta`lim oluvchilarning ko'rik-tanlovlar, olimpiadalar (musiqa nazariyasi, musiqa va san`at adabiyoti) va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun: |
30 ball |
|
respublika va xalqaro miqyosda bo'lsa |
30 ball |
|
Qoraqalpog'iston Respublikasi va viloyat (Toshkent shahri) miqyosida bo'lsa |
20 ball |
|
tuman (shahar) miqyosida bo'lsa |
10 ball |
v) |
attestatsiyadan o'tuvchilarning o'quv seminarlari yoki metodik birlashmalarda uslubiy ishlanmalari bilan ishtirok etganligi uchun: |
30 ball |
|
respublika miqyosida |
30 ball |
|
Qoraqalpog'iston Respublikasi va viloyat (Toshkent shahri) miqyosida |
20 ball |
|
tuman (shahar) miqyosida |
10 ball |
VI. «Barkamol avlod» bolalar markazlari pedagoglarining |
||
1. |
Mashg'ulot (dars) o'tish mahorati |
jami 100 ball |
a) |
mashg'ulot (dars) tahlillari uchun: |
30 ball |
|
36 soat va undan ortiq mashg'ulot (dars) tahlil qilingan bo'lsa |
30 ball |
|
22 — 30 soat mashg'ulot (dars) tahlil qilingan bo'lsa |
20 ball |
|
12 — 20 soat mashg'ulot (dars) tahlil qilingan bo'lsa |
15 ball |
b) |
ochiq mashg'ulotlar (darslar) o'tganligi uchun (har o'quv yilida) |
30 ball |
|
ikki marta |
30 ball |
|
bir marta |
15 ball |
v) |
to'garak a`zolarining davlat talablarini o'zlashtirish reyting ko'rsatkichlari uchun: |
40 ball |
|
86 — 100% |
40 ball |
|
71 — 85% |
35 ball |
|
56 — 70% |
30 ball |
2. |
Mehnati samaradorligi |
jami 100 ball |
a) |
guruhga to'garak a`zolarining jalb qilinganligi uchun: |
50 ball |
|
guruhdagi to'garak a`zolari soni 16 nafar va undan ortiq bo'lsa |
50 ball |
|
guruhdagi to'garak a`zolari soni 12 — 15 nafar bo'lsa |
40 ball |
|
guruhdagi to'garak a`zolari soni 10 — 11 nafar bo'lsa |
30 ball |
b) |
to'garak a`zolarining tuman, shahar, viloyat, respublika, |
50 ball |
|
respublika va xalqaro miqyosda bo'lsa |
50 ball |
|
Qoraqalpog'iston Respublikasi va viloyat (Toshkent shahri) miqyosida bo'lsa |
40 ball |
|
tuman (shahar) miqyosida bo'lsa |
30 ball |
VII. O'quv fani bo'yicha malaka sinovlari (test, yozma yoki ijodiy ish) (attestatsiyadan o'tuvchi barcha ta`lim muassasalari pedagoglari uchun) |
||
a) |
test savollari bo'yicha aniqlanganda: |
100 ball |
|
test 40 ta savoldan iborat bo'ladi, har bir savolga to'g'ri javob berilganligi baholanadi |
har bir to'g'ri javob uchun |
b) |
yozma ish bo'yicha aniqlanganda: |
100 ball |
|
yozma ish 5 ta topshiriqdan (savoldan) iborat bo'ladi, har bir savolga berilgan javobdan kelib chiqib baholanadi |
har bir javob 20 ballgacha baholanadi |
v) |
ijodiy ish bo'yicha aniqlanganda: |
100 ball |
|
ijodiy ish 5 ta ijodiy topshiriqdan iborat bo'ladi, har bir topshiriqning belgilangan vaqtda, to'liq, to'g'ri va sifatli bajarilganligi baholanadi |
har bir ish |
VIII. Xorijiy tillar, kompyuter texnikasi va axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini bilish hamda ijtimoiy-siyosiy bilimlarni aniqlash yuzasidan o'tkazilgan suhbat natijalarini baholash mezonlari |
||
a) |
xorijiy tillarni bilganligi uchun: |
30 ball |
|
tinglab tushunsa va tinglab tushunganini og'zaki bayon eta olsa, og'zaki erkin muloqot qila olsa |
30 ball |
|
tinglab tushunsa va tinglab tushunganini og'zaki bayon eta olsa |
20 ball |
|
sodda matnlarni o'qiy olsa, o'zi haqida ma`lumot bera olsa |
10 ball |
b) |
kompyuter texnikasi va axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini bilganligi uchun: |
30 ball |
|
internet resurslari, multimedia vositalari va mahsulotlaridan maqsadli foydalana olsa va ofis dasturlari yordamida o'quv-uslubiy, ko'rgazmali materiallarni tayyorlay olsa |
30 ball |
|
ofis dasturlari (matn muharriri, elektron jadval, taqdimot) yordamida o'quv-uslubiy, ko'rgazmali materiallarni tayyorlay olsa |
20 ball |
|
kompyuter tuzilishi va imkoniyatlarini bilsa, ofis dasturlaridan (matn muharriri, elektron jadval, taqdimot) foydalana olsa |
10 ball |
v) |
ijtimoiy-siyosiy bilimlarni egallaganligi uchun: |
40 ball |
|
jahonda va respublikamizning ijtimoiy-siyosiy hayotida sodir bo'lgan muhim voqeliklardan, so'nggi voqea-hodisalardan xabardor bo'lsa hamda ularning ijobiy va salbiy jihatlarini erkin tarzda tahlil qila olsa |
40 ball |
|
respublikamizning ijtimoiy-siyosiy hayotida sodir bo'lgan muhim voqeliklardan, so'nggi voqea-hodisalardan xabardor bo'lsa hamda ularga nisbatan o'z munosabatini bildira olsa |
30 ball |
|
respublikamizning ijtimoiy-siyosiy hayotida sodir bo'lgan muhim voqeliklardan va so'nggi voqea-hodisalardan xabardor bo'lsa |
20 ball |
|
respublikamizning ijtimoiy-siyosiy hayotida sodir bo'lgan muhim voqeliklardan va so'nggi voqea-hodisalardan qisman xabardor bo'lsa |
10 ball |
Maqolani foydali yoki qiziqarli deb hisoblasangiz ijtimoiy tarmoqlardagi do`stlaringizga matnni belgilab tavsiya qiling!
Agarda Siz maqolada xatoni uchratgan bo'lsangiz, unda xato matnni belgilab, CTRL + ENTER klavishasini bosing va sayt ma'muriga xabarnoma jo'nating.